زنان بالای ۴۰ سال حتما این آزمایش را انجام دهند زندگی‌های توخالی پرداخت وام ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی مخصوص بانوان با کارمزد ۴ درصد + جزئیات کاهش آمار ازدواج، پیری جمعیت و افزایش زایمان‌ها کتاب «به دنبال ماه» منتشر شد | روایتی داستانی از زندگی امام موسی کاظم (ع) ویدئو | طعم مادرانگی برای هشت فرزند معلول در «خانه کوچک کیانوش» نخستین رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی برگزار می‌شود گردهمایی بانوان هنرمند هرات و تایباد برای حمایت از کودکان و زنان غزه جزئیات پوشش بیمه‌ای رایگان برای زنان روستایی و عشایر اعلام شد ریشه‌یابی فساد جنسی افسارگسیخته در غرب روایتی از حضور بانوان خادم کنار نوزادان تازه‌متولدشده | اشک‌های شوق مادرانه روی پرچم متبرک حرم مطهر رضوی + عکس و فیلم هشدار پزشکان درباره شیوع یک ویروس سرطان‌زا در بین زوجین سلطه یهود بر صنعت مد «اینفلوئنسر‌های نوجوان» چگونه بر کودکان تاثیر روانی می‌گذارند؟ ارتباط بین شنا در استخر با ابتلا به بیماری‌های مقاربتی زنانی که هورمون‌درمانی می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار می‌گیرند زن ایده‌آل بلاگرها؛ زنی که بیشتر مصرف می‌کند! پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان ‌می‌خواهم متفاوت باشم| گفتگو با دختر وزنه بردار مشهدی که پدیده آسیا شد حضرت معصومه‌(س) از شاخص‌های تأثیرگذار بر فرهنگ ما هستند تبلیغات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت محدود است
سرخط خبرها
آیا متاهل‌ها بیشتر از مجرد‌ها احساس شادی می‌کنند؟

آیا متاهل‌ها بیشتر از مجرد‌ها احساس شادی می‌کنند؟

  • کد خبر: ۲۱۶۷۲۷
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
بر اساس نظر سنجی Gallup افرادی که ازدواج کرده اند بسیار شادتر از کسانی هستند که به شکل دیگری روابط با جنس مخالف دارند یا مجرد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، جاناتان راثول، نویسنده این نظر سنجی گفت: به هر صورتی که ما این داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم، مزیت‌ها و گزینه‌های مثبت قابل توجهی از منظر نحوه ارزیابی افراد از زندگی متاهلی می‌بینیم.

در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳، از بیش از ۲٫۵ میلیون بزرگسال در ایالات متحده پرسیده شد که آنها به زندگی فعلی خود چه نمره‌ای می‌دهند که صفر بدترین رتبه و ۱۰ بالاترین نمره بوده است. سپس محققان از پاسخ دهندگان پرسیدند که سطح شادی آنها در ۵ سال آینده چه قدر خواهد بود. بر اساس این نظر سنجی میانگین نمره برای اینکه زندگی یک فرد موفق و شاد ارزیابی شود، نمره هفت یا بالاتر برای زندگی فعلی و نمره هشت یا بالاتر برای آینده است. طبق آمار و ارقام در طول دوره نظر سنجی، حتی با در نظر گرفتن عواملی، چون سن، نژاد، قومیت، جنسیت و تحصیلات، افراد متاهل به طور مداوم سطح شادی خود را بالاتر از همتایان مجرد خود گزارش می‌کردند که بر اساس داده‌ها از ۱۲ تا ۲۴ درصد بیشتر بود.

برادفورد ویلکوکس، استاد جامعه شناسی و مدیر پروژه ملی ازدواج در دانشگاه گفت: برای داشتن یک زندگی شاد فاکتور‌های نژاد، سن، جنسیت و تحصیلات هم مهم هستند. اما به نظر می‌رسد ازدواج فاکتور مهم تری است و با ازدواج است که می‌توانید یکی از انواع بهترین زندگی را تجربه کنید. به اعتقاد او انسان موجودی اجتماعی است و به قول ارسطو پیوسته در تلاش برای ارتباط با دیگران است.

تغییر ذائقه انسان در نحوه انتخاب شریک زندگی

ایان کرنر، یک درمانگر ازدواج و خانواده گفت: ممکن است خوشبختی حاصل از ازدواج به این مربوط باشد که مردم چه انتظاری از ازدواج دارند. در فعالیت هایم در دهه‌های گذشته متوجه تغییر تدریجی مفهوم ازدواج عاشقانه به ازدواج همدم طلبانه، شده‌ام، به این معنی که افراد سعی می‌کنند همسرانی را انتخاب کنند که بهترین دوست آنها باشد تا شریک عشقی و افراد شریک زندگی خود را نه بر اساس احساسات ظاهری و زودگذر بلکه بر اساس ویژگی‌هایی انتخاب می‌کنند که احتمال ثبات و رضایت طولانی مدت را افزایش دهند.

با این حال کیفیت ازدواج‌ها بر اساس شرایط جامعه، شرایط فردی و نگاه فرهنگی به ازدواج متفاوت باشد. به همین دلیل است که در علوم اجتماعی نمی‌توان به نقطه‌ای رسید که بتوان گفت صرفا ازدواج باعث خوشبختی خواهد شد.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.